Crearea unei experiențe imobiliare complete prin (sub)stratul digital
Știm cu toții sentimentul. Când vremea de afară este cumplită, dar o putem observa doar ca spectatori, în siguranță și confortabil în interior. Există un cuvânt danez pentru acest sentiment: „hygge”. Descrie calitatea confortului de a fi cald pe vreme rece. Este asociat cu sănătatea și mulțumirea - și ocazional este folosit pentru a vinde șosete groase de lână și covoare din piele de urs. „Hygge” a lovit cultura populară acum câțiva ani, dar nu este o tendință care dispare. Este un mod de viață și o estetică.
Și din motive întemeiate. Danemarca a fost numită a doua cea mai fericită țară din lume în 2019. Comunitățile reprezintă mai mult decât case grupate: sunt despre adunări de vecini, despre combaterea singurătății, despre schimbul de experiențe. Pe măsură ce viețile noastre devin mai dependente de tehnologie și rămân îngrijorări cu privire la contactul social direct și adunările de grup, acest sentiment de comunitate s-a mutat în stratul digital. Tehnologia care conectează elemente care împărtășesc un spațiu, inclusiv sisteme, oameni și datele pe care le generează, poat fi facilitatoarea la nivelul următor a comunității.
Nu lipsesc discuțiile cu privire la implicațiile pandemiei și ale unui stil de viață din ce în ce mai izolat asupra sănătății noastre mentale. Întrucât numărul adulților care raportează simptome de depresie în Statele Unite se triplează în timpul pandemiei COVID-19 și Danemarca prezintă încă o rată de depresie mult mai mică decât în alte țări, clădirile multifamiliale caută modalități de a combate singurătatea fără a crește riscul de expunere. Răspunsul este conectarea oamenilor prin substratul digital.
Clădirile au creat întotdeauna comunități, dar influențele exterioare au făcut acest lucru mai dificil. „Cunoașterea vecinului tău devine din ce în ce mai rară, iar tehnologia există pentru a acoperi acest decalaj oferind instrumente de comunicare ușoare”, a explicat Isabelle Jaconelli, Community Manager UK la Spaceflow, o platformă de experiență pentru chiriași. „Conectarea cu vecinul nu mai trebuie să fie un obstacol. Poate fi realizat organic printr-o aplicație, astfel încât, în loc să vedeți pe cineva față în față, vă puteți conecta virtual într-un pas inițial. ”
Ca o umbrelă generală, aceste platforme conectează sisteme, date și oameni în clădiri. În acest proces, clădirea devine o comunitate, dar comunitatea se extinde dincolo de clădire și în zone locale. Devenind un substrat digital pentru clădire și zonele înconjurătoare, cei care folosesc aplicația beneficiază de aceasta, dar, de asemenea, îi și alimentează creșterea prin această implicare. Aplicația și utilizatorii, indiferent dacă locuiesc în clădire, lucrează în apropiere sau fac parte dintr-o afacere locală, dezvoltă o relație simbiotică.
În această călătorie pentru comunitate (și sentimentul de “hygge” pe care îl urmărim cu toții), s-ar putea argumenta că managerii de clădiri trebuie să își consolideze abilitățile de gestionare a comunității. Aceste persoane și echipe necesită instrumentele potrivite pentru a face viața mai bună și mai ușoară atât pentru ei, cât și pentru chiriași. Experiența corectă a utilizatorului este simplă și accesibilă pentru ca oricine să o poată utiliza și să beneficieze de aceasta. Pe măsură ce implicarea crește, utilizatorii devin mai integrați în comunitatea lor și încep relații cu alți chiriași, precum și cu echipele reprezentanților clădirilor. De asemenea, creează un spațiu digital pentru a oferi feedback managerilor.
S-a arătat o corelație puternică între numărul de prieteni dintr-o clădire și intenția rezidentului de a-și reînnoi contractul de închiriere. Fără prieteni, doar 29 la sută dintre rezidenți intenționează să reînnoiască, în timp ce cei cu un prieten sar la 38 la sută. Aproape 50% dintre cei cu șapte sau mai mulți prieteni intenționează să reînnoiască. Aceste prietenii pot fi inspirate prin interacțiunea pe un flux de știri precum cel găduit de Spaceflow. De exemplu, Cobblestone operează o clădire multifamilială de 92 de unități în Copenhaga, unde încurajarea utilizării fluxului de știri a făcut parte din procesul de integrare a utilizatorilor. „Activitatea pe fluxul de știri a crescut de la a pune întrebări și a primi recomandări locale, la a vinde canapele și a găsi pe cineva care să ude plantele atunci când chiriașii erau plecați din oraș”, a spus Anna Gäfvert Veloso, Head of Community Management la Spaceflow. „A devenit un ecosistem funcțional și prietenos.”
Cu toate acestea, crearea de relații bune nu este doar utilă pentru chiriași; atunci când echipele de administrare au o comunicare ușoară cu chiriașii, aceasta poate economisi timp echipelor de management. Timpul este o resursă foarte valoroasă pentru administratorii de proprietăți. „Aplicația nu trebuie neapărat să necesite mai mult timp sau efort, ci necesită o schimbare a modului în care se lucrează”, a explicat Veloso. „Dacă puteți gestiona întreaga clădire prin intermediul platformei, aceasta economisește timp și oferă managerilor mai mult timp pentru lucruri importante precum construirea de relații cu chiriașii. Dacă aveți un chiriaș dificil sau nefericit, va dura mai mult timp pentru a rezolva problemele. "
Platformele de experiență pentru chiriași sunt o soluție consolidată pentru multe dintre provocările și oportunitățile comune cu care se confruntă echipele de management ale clădirilor și ocupanții acestora. Deoarece toate caracteristicile orientate spre chiriaș sau procesele din clădiri și comunitățile pe care le promovează sunt traduse într-un strat digital, eficientizează practic fiecare proces atât pentru chiriași, cât și pentru manageri. De la gestionarea reclamațiilor, la generarea de bani pentru clădiri, sisteme de rezervare, funcții inteligente ale clădirilor și multe altele, aceste platforme sunt o modalitate continuă și durabilă de a rămâne înaintea curbei adoptând tehnologia acum și adăugând mai multe funcționalități, după cum este necesar.
Ne îndreptăm spre utilizarea unei aplicații pentru tot ceea ce facem. Dacă ne este foame, ne deschidem telefoanele pentru a comanda cu livrare sau pentru a găsi o rețetă nouă. Ne simțim stresați? Există o aplicație și pentru asta (mulți folosesc Calm). Este logic să mergeți la o aplicație pentru a rezolva alte probleme, cum ar fi un bec ars sau să rezervarea unei săli de ședințe. „Toate clădirile au nevoie de un singur sistem de operare pentru ocupanții lor. Ocupanții nu ar trebui să treacă de la o aplicație la alta pentru a-și folosi spațiul în mod eficient”, a subliniat Lukas Balik, CEO Spaceflow. „Platformele de experiență ale chiriașilor au evoluat ca principal integrator al clădirilor și joacă acum un rol critic ca umbrelă pentru aproape fiecare caz de utilizare a unei clădiri.”
Este importantă educația continuă despre ceea ce este experiența chiriașului și despre modul în care este relevantă din punct de vedere contextual pentru administratorii de proprietăți și ca un avantaj competitiv. Rezolvarea provocărilor și facilitarea vieții atât pentru chiriași, cât și pentru echipele clădirii, atrăgând și reținând rezidenți, este un pas rațional. „Nu este vorba doar despre lucrul cu comunitățile, ci și despre lucrul cu experiențe. Oferim chiriașilor o experiență de viață îmbunătățită ”, a declarat Jaconelli.
Spaceflow este o aplicație mobilă de community management concepută pentru interacțiunea digitală directă și accesul la beneficii pentru comunitatea clădirii, care îi ajută pe proprietarii de active să crească valoarea activelor, să deblocheze noi surse de venit și să devină bazate pe date. Spaceflow este implementat deja în România în clădirea SkyTower din București, prin Online Real Assets, partenerul Spaceflow în România.
Alegerea dvs. privind cookie-urile de pe acest site.
Folosim cookie-uri pentru a optimiza funcționalitatea site-ului și pentru a vă oferi cea mai bună experiență posibilă.
Acest site folosește cookie-uri pentru a stoca informații pe calculatorul dvs.
Unele dintre aceste cookie-uri sunt esențiale, în timp ce altele ne ajută să îmbunătățim experiența dvs. furnizând detalii despre cum este folosit site-ul.
Acceptă setările recomandate
Cookie-uri necesare
Cookie-urile necesare activează funcționalitățile de bază, cum ar fi navigarea în pagină și accesul la zonele securizate. Site-ul web nu poate funcționa corect fără aceste cookie-uri și pot fi dezactivate doar prin modificarea preferințelor browserului.
Analitice
Cookie-urile analitice ne ajută să îmbunătățim website-ul prin colectarea și raportarea informațiilor privind utilizarea acestuia.
Marketing
Folosim cookie-uri de marketing care ne ajută să îmbunătățim relevanța campaniilor de promovare pe care le primiți.
Cookie-uri privind distribuiri rețele sociale
Folosim unele pluginuri de partajare socială, pentru a vă permite să partajați anumite pagini ale site-ului nostru pe rețelele sociale.